Onze eerste dagen in Azië!

13 januari 2017 - Hanoi, Vietnam

Blog 1 Hi iedereen!! Vrijdag 13 januari 2017 was het zover en gingen wij (Lotte Adriaens en Nikki Veerman) samen 2 maanden backpacken in Azië. We hebben een retourticket gekocht van Schiphol naar Noi Bai (Hanoi, Vietnam). Om half 9 zou onze vlucht zijn, dus rond half 6 waren wij op Schiphol aanwezig. Ons uitzwaaicommité was enorm, dankjewel nog voor de mensen die er waren! Jullie zijn toppers. Ook bedankt voor de cadeautjes die we hebben gekregen en alle lieve, bezorgde berichtjes van iedereen. Maar goed, Schiphol dus. Na het knuffelen, huilen en uitzwaaien gingen we ons inchecken. We zouden eerst naar London vliegen en vervolgens overstappen naar Gzangzou (China). Vanuit daar weer overstappen en in Hanoi (Vietnam) eindigen. Maar bij het inchecken werd ons verteld dat de vlucht was omgeboekt. We hoefden nu maar 1 keer over te stappen in Kuala Lumpur (Maleisië) en we zouden vliegen met KLM in plaats van China Southern Airline. Omdat we zo aan het gebaren en schreeuwen waren, mochten we even terug naar de familie en vrienden om dit goede nieuws te brengen. Dit was een vrolijker afscheid. Het vliegen ging allemaal voorspoedig. We hadden een visum on arrival geregeld dus op Noi Bai moesten we die afhalen. Vervolgens de bagage halen en geld pinnen. Daarna met de taxi naar ons hotel. We verbleven de eerste 2 nachten in het Golden Lotus Luxury. Dat was een cadeautje van Lotte haar ouders om even te acclimatiseren na de lange vlucht waarbij we 22 uur onderweg waren. We ontmoette meteen een mede-backpacker waarmee we de taxikosten deelden. Na vele onderhandelingen en onduidelijkheid met de chauffeur kwamen we aan bij ons hotel. De volgende dag (inmiddels 15 januari) werden we 13:30 wakker. Hallo jetlag. We wilden eerst de buurt verkennen en gingen naar de St. Joseph kerk en typisch Vietnamees eten: Chicken Noodle soep. Deze delicatesse heeft Nikki een trauma opgeleverd dus die vond dat niet echt een succes. Na de kerk gingen we naar het Vietnamese Womens museum om uiteindelijk de dag te eindigen met de Water Puppet show. Je wilt niet weten wat er vooraf ging om daar naar toe te komen, maar laten we het erop houden dat we het meer van allekanten hebben gezien. Ons richtingsgevoel is ver te zoeken. In het hotel gingen we, rebels als we zijn, voor het slapen nog even zwemmen terwijl hij al dicht was. 16 januari ontbeten we in het hostel en vervolgens met de backpack om naar het volgende verblijf. Daar de hutkoffer droppen en naar het Ho La gevangenismuseum in Hanoi. We zijn ongedeerd vrijgekomen, geen zorgen. Vervolgens wilden we naar de Bachma Temple maar tot onze grote spijt was hij dicht en gingen we door naar het mausoleum van Ho Chi Min. Ook die was gesloten. Dan maar door naar de Temple Of Literature. Maar dat grote stuk lopen na de mislukte wandelingen? No Way. Gelukkig rijden er door Hanoi 500 miljoen fietstaxi's waar we mooi gebruik van konden maken. Na het avondeten hadden we zin om naar de film te gaan, we hadden onderweg namelijk een keer een bioscoop gezien. Dus daar ging de volgende tocht heen. Dit bleek ook wat anders te lopen, want we konden hem niet meer vinden en gingen naar een andere, wat een uur verder lopen was. Na de film, rond 00:30, bereikten we ons hostel. Maar natuurlijk hadden we weer niet goed nagedacht en was het hostel gesloten. Een politieman kwam ter hulp en maakte de hosteleigenaar wakker. Na deze ijskoude en onhygiënische nacht boekten we een busticket naar Ha Long Bay voor de volgende dag (18 januari) en gingen we naar het Lenin park, pinnen en naar het Army museum. Vervolgens een koffiebreak die niet zo goed afliep. Er zaten stukken jelly in de caramel frappunchino en dat vonden de verwende Gooische prinsesjes echt niet oke. Het koekje was ook al niet lekker. Gelukkig hadden we wel een fijn hostel om de nacht door te komen. Nog even netflixen om de volgende ochtend vol goede moed met de bus naar Ha Long Bay te gaan. Het doorreizen is begonnen. Wordt vervolgd! Laat gerust een reactie achter of je e-mail zodat je op de hoogte blijft van onze avonturen. Liefs Nik en Lot. #nikenlotgoabroad

1. Caroline:
    19 januari 2017
    Dat klinkt allemaal superspannend meiden.
  2. John:
    Cultureel bezig hoor!
  3. Bianca:
    19 januari 2017
    O meiden. Heerlijk hoe jullie de wereld ontdekken! Goed bezig.. ennuhh van vallen en opstaan leer je.. en jullie zeker met een glimlach! toppers
  4. Raymond:
    19 januari 2017
    Hey nik!!vind zo stoer je dit doet!!!wil graag op hoogte blijven van alles xxxzxxxx je neef
  5. Petra van Hezel:
    19 januari 2017
    Echt geweldig meiden...nu al een echt avontuur. Zo onwijs leuk om te lezen. Kijk nu al uit naar het volgende verslag...
  6. Anita:
    19 januari 2017
    Gaaf hoor zoals jullie het doen meiden leuk pas goed op jullie zelf liefs Anita john
  7. Danelien:
    19 januari 2017
    Lieve meiden wat een leuke kick off met jullie blog. Ik zit te genieten van jullie verhalen. Hadden jullie geen kompas gekregen als goodbye present ? was vlgs mij wel handig geweest.... liefs Mama/Daan
  8. Janneke:
    19 januari 2017
    Super leuk dames wat een avonturen al!! Ga lekker genieten in halong bay. En optijd in het hostel hé ;)
    Ik wacht op jullie volgende avontuur! Enjoy
  9. Rob:
    19 januari 2017
    Leuke blog dames ! Wat een mooie avonturen !!
  10. Aize:
    20 januari 2017
    Heel leuk om te lezen, tot nu toe nog herkenning van de vroeger reizen, nog heel veel plezier
  11. Petra en bart:
    20 januari 2017
    Wat leuk meiden,
    Geniet maar lekker van jullie reis!
    Leuk om te lezen dat jullie zo'n lol hebben.
    Liefs van ons X
  12. Sam Van kranenburg:
    24 januari 2017
    Zo te lezen maken jullie genoeg mee en hebben jullie plezier!!! Geniet ervan!! xxx